„Jó dolog a bor, minden akadályt megszüntet az emberek között” (Virginia Woolf)
Idén is megrendezésre került a METU Borklubja, a Marketing Műhely szervezésében, ahol a Hilltop Borászat boraival, és marketingjével ismerkedhettek meg a látogatók.
A METU-ról köztudott, hogy nagy hangsúlyt fektet az elmélet mellett a gyakorlati tudás átadására. Nincs ezzel másként a Marketing Műhelye sem, amit 2015-óta Dr. Dér Cs. Dezső, egyetemi docens vezet, aki egyben a Marketing és Kommunikációtudományi Intézet vezetője.
Mivel a tehetségműhely egyik fő célja - a magas szakmai tudás mellett, a piaci iparág szereplőihez való közelebb kerülés, illetve a networking fontosságának hangsúlyozása, ezért az alumni tagok is ezt igyekeznek erősíteni. „A borklub célja, hogy egy kötetlenebb formában találkozást jelentsen a régi és új műhelytagok, valamint oktatóik, és a műhely megbízó partnerei számára” nyilatkozta Dr. Dér Cs. Dezső, a Marketing Műhely vezetője.
A tavaszi szemeszterben 3-szor került megrendezésre a METU és a Hilltop Neszmély Borászat közös kezdeményezése: március 20.-án, április 10.-én, illetve május 8.-án, ahol alkalmanként 30-40 fős társaság gyűlt össze és ismerhette meg a bormarketing rejtelmeit.
Bajnai Lucia, marketing mesterszakos hallgató így vélekedett a kezdeményezésről: „Engem {Dér Cs.] Dezső hívott el a borklubba, és nagyon élveztem minden percét. Két dolog az, amit mindenképpen kiemelnék: Az egyik, hogy nagyon könnyen be tudtam illeszkedni, könnyű volt beszédbe elegyedni mindenkivel. Kiemelném még a közösségépítő hatását, a kommunikációt, egyfajta partnerséget az oktatók és a diákok között. Jó hangulatban töltöttük el azt estét, és mindezt fokozta a remek bor. A másik dolog, amit fontosnak tartok, az az esemény szakmaisága. Gátlások nélkül azt hallgathattam, hogy milyen ajánlásokat fogalmaztak meg diákok a bor csomagolásával kapcsolatban. A kóstolás mellett, szakmai dolgokról is beszéltünk: színkombináció, az ábrák a csomagoláson, vagy, hogy hogyan lehetne a textúrát javítani. Szóban egyfajta versenytárselemzést készítettünk a borokkal kapcsolatban, mindezt szakmai szemmel. Teljesen emberközeli volt az esemény. A Hilltop borászát meg lehetett ismerni, meghallgatta a javaslatainkat, partnerként kezelt minket. A kulcsszavak egyértelműen a: közösség, szakmaiság, emberközeliség. Ez emeli az egyetem színvonalát. A Műhelynek is nagyon jó, hogy különböző szakmai megállapodásai vannak szakmai szervezettekkel, így közelebb hozza a diákokat a szakmarejtelmeihez. Ami persze közel van az egyetem szlogenjéhez is.”
Győri Kende, kereskedelem és marketing alapszakos diák is csak dicsérni tudta az eseménysorozatot: „Megdöbbentően jó élmény volt ez az összekovácsolás, hogy mind a tanárok, mind a diákok, alumni tagok együtt töltötték az estét. Jó élmény volt megtapasztalni, hogy a Marketing Műhely képes elérni elismert szakmai szervezetek, mint a Hilltop Neszmély Borászat, valamint az, hogy sokoldalú nézőpontot ismerhettünk meg az adott termékekről. Természetesen mindezek mellett ez egy lehetőséget biztosított networkingre, szakmai kapcsolatok kiépítésére.”
A METU, és a Hilltop együttműködése 2022-ben kezdődött, egy Dér Cs. Dezső korábbi hallgatójával, Ruttkai Ágnessel, aki az évek során komoly marketing szakemberré nőtte ki magát- és a Hilltop Neszmély Borászat marketing menedzsere lett. Ági a METU jogelődjében (BKF, Budapesti Kommunikációs Főiskola) végzett, és elmondta, hogy a Hilltop már akkor közel állt hozzájuk, mint diákokhoz, hiszen különböző rendezvényeken vettek részt a boraikkal támogatóként. Azonban a Marketing Műhely és Hilltop kapcsolata egy országos lefedettségű marketing pályázat keretein belül valósulhatott meg.
„A célunk az volt, hogy népszerűsítsük a kulturális borfogyasztást a fiatalok körében, ugyanis sajnos azt tapasztaltuk, hogy a Z generációnál már nem annyira trendi a borfogyasztás. A Hilltopról köztudott, hogy elkötelezett a borkultúra mellett, és szerettük volna a fiatalokkal is megszerettetni ennek a műfajnak a rejtelmeit.” - mondta Ruttkai Ágnes, aki ezzel az ötlettel, volt oktatóját, Dr. Dér Cs. Dezsőt kereste meg.
Kezdetben még csak egy-két alkalommal rendezték, 2024 tavaszára viszont egy havi rendszerességű METU-s eseménysorozattá nőtte ki magát, ahol mind a Marketing Műhely jelenlegi, és alumni tagjai, valamint mentorai és üzleti partnerei is hivatalosak lettek.
“A Hilltop Borászat kiemelten fontosnak tartja az edukációt a felnövekvő borkedvelő nemzedék számára. Éppen ezért hozta létre egyetemi borklub programját, hogy ezen keresztül népszerűsíthesse a fiatalok körében a kulturált borfogyasztást. Emiatt is gondoljuk remek lehetőségnek azt, hogy a Marketing Műhellyel együttműködve havi rendszerességgel tarthatunk borkóstolókat az érdeklődő hallgatók és oktatók számára. A borklubok során rendre nagyon érdeklődő közönséggel találkozhattunk, akikkel interaktív beszélgetéseket sikerült folytatnunk, amiért hálásak vagyunk, hiszen ezek nagyon jó visszajelzések a borászat számára. Bízunk benne, hogy tovább folytathatjuk az együttműködést a Marketing Műhellyel és minél több jó hangulatú estét tölthetünk még együtt, kiváló borok társaságában.”- nyilatkozta a kezdeményezésről a Hilltop Neszmély Borászat.
Az idei tavaszi szemeszter legutolsó alkalmán során az este főszereplője szokás szerint, Csicsai Frigyes, a Hilltop borásza volt, aki egy asztalnyi borválogatással készült a résztvevőknek. A gondosan összeválogatott kínálat betekintést nyújtott a neszmélyi borvidék sokszínűségébe. A változatos többtételes kóstolót, egy kis borszakma vegyítette, ugyanis minden pohár előtt részletes ismertetést kaphattak a látogatók, akik megismerhették a legfontosabb szőlő fajtákat, a kóstolt borok egyedi jellemzőit és stílusát.
A hallgatóknak egyedi lehetőség volt tapasztalt szakemberektől első kézből betekintést nyerni a bormarketing rejtelmeibe, és nyomon követni a márka lépéseit.
A kezdeményezés természetesen lehetőséget biztosít arra, hogy egy kötetlen baráti borozós este valósuljon meg. Továbbá erősíti a közösségi kapcsolatok építését, az iparági kapcsolatok fontosságát.
Mivel az esemény nagy érdeklődésnek örvendett, ezért a jövőben hasonló kezdeményezéseket, és lehetőségeket szeretnénk biztosítani, természetes akár egyéb borászatok bevonásával együtt.
szerző: Polgár Petra