„Nagy élmény volt rövid ideig belebújni egy influenszer bőrébe”. – Influmarketing Challenge a METU-n

2024 június 25 - schn

Immáron másodjára rendezte meg a Budapesti Metropolitan Egyetem az Influenszermarketing Versenyt az egyetem Nagy Lajos király úti campusán. 

influmark_4_1.jpg

Az esemény ötletadója, Dr. Dér Cs. Dezső, Marketing és Kommunikációtudományi Intézet és a Marketing Műhely vezetője, a rendezvény célját a következőképpen fogalmazta meg: „Minél több szakemberrel találkozom, annál inkább azt érzékelem, hogy nagy a távolság az egyetem és a marketingkommunikációs szakma között. Intézetvezetőként fő célom ezért, hogy közelebb hozzam a hallgatókat az iparági szereplőkhöz, az ő gondolkodásukhoz. A rendezvényt is ennek szellemében hoztuk létre.” 

influmark_12_1.jpg

A közel 100 marketinges hallgató részvételével lebonyolított rendezvényt a Marketing Műhely szervezte. Minden műhelyes tagnak saját feladata volt, ezzel is erősítve a METU szemléletét: miszerint az egyetem, és a tehetségműhely gyakorlati tudást, és tapasztalatot biztosít a hallgatóknak. A műhelytagok így elsajátíthatták a rendezvényszervezés készségeit, illetve betekintést nyerhettek egy esemény előkészületeibe, és marketingkommunikációjába. 

Idén a Divino, a Nissin, és a Gorenje-Hisense márkák jelentek meg,amelyhez a hallgatóknak különböző tartalmakat kellett előállítaniuk meghatározott időkereteken belül.

„Hatalmas lehetőséget kaptunk, nagy márkákkal dolgozhattunk egy kreatív projekten, aminek tapasztalatait a későbbiekben kamatoztathatjuk. Különösen nagy élmény volt rövid ideig belebújni egy influenszer bőrébe” - mondta egy lelkes versenyző.  

A versenyzők a nap elején véletlenszerű sorsolással egy rövid leírástkaptak egy-egy márkától, amelyek alapján 1 db max. 30 másodperces tiktok videót, 1 db insta sztorit, és 1 db instaposztot kellett készíteniük kreatív egyediséggel, azzal a termékkel, amit a csapatukhoz kijelölt brandmanagerektől  kaptak.  

 A brandmanagerek a Marketing Műhely tagjai közül kerültek ki, akik professzionálisan dolgoztak egész nap azon, hogy a csapatok és márkáik között a kommunikáció gördülékenyen menjen.  

„A programot már napok óta izgatottan vártuk, hiszen az új és izgalmas egyetemi szituáció kifejezetten nagy élmény volt számunkra, és kiszakított a hétköznapokból. Ez egy kiváló lehetőség arra, hogy belekóstolhassunk a marketing szakma egy új szegletébe. Tetszett a feladat és szerencsére egy hozzánk közel álló cégnek készíthettünk kontentet”- nyilatkozta egy részvevő csapat, akik hozzátették: a versenyhelyzet kifejezetten arra sarkallta őket, hogy minden energiájukat a projektbe tegyék bele.  

influmark_1.jpg

Amíg a hallgatók a zsűri értékelésére vártak, addig sem unatkoztak, hiszen a Marketing Műhely szervezésében lebonyolított, Influtalk névre keresztelt szakmai kerekasztal-beszélgetésen vehettek részt, ahol az influenszerkedés kulisszatitkairól, és rejtelmeiről hallhattak szakmai véleményeket, és tapasztalatokat.  

A beszélgetésnél két ismert influenszert ismerhettek meg testközelből a versenyzők: Besenyei Boglárkát, a BioTechUsa, és a Decathlon állandó arcát, illetve a Spíler Tv műsorvezetőjét és Rózsa Reginát, tartalomgyártót és táncművészt.  

“Nagyon hasznosnak találtam a kerekasztal beszélgetést a többiekkel, mert mindenki más területről érkezett, ezáltal más szemszögből közelítette meg az influenszerek világát. Élveztem az eszmecserét és hasznos, számomra egészen új gondolatokat hallhattam a többiektől. Ilyen beszélgetéseket el tudnék képzelni több, más iparágban tevékenykedő szakemberrel is, hogy egy teljesen új látásmódot adjunk egymásnak, amiből később építkezni tudunk” - mondta Besenyei Boglárka. 

Természetesen a hallgatók egy marketingügynökség oldaláról is betekintést nyerhettek a véleményvezér jelenségének rejtelmeibe, és kihívásaiba, hiszen a Positive Adamsky digital marketing menedzsere, Szűcs-Kis Alexandra, (aki korábban a METU marketing  mesterképzését is elvégezte, jelenleg MBA hallgató) osztotta meg személyes tapasztalatit, élményeit, az ügynökség és az influenszerek együttműködésével kapcsolatosan.   

„Szuper volt a beszélgetés, szerintem sikerült ugyanazt a jelenséget, kommunikációs formát több szemszögből és gyakorlati megközelítésben is bemutatnunk. Engem mindig feltölt az egyetemi hallgatók pezsgése és kreativitása egy-egy projektfeladatnál, így külön élmény volt figyelni, ahogy izgatottan dolgoznak” - nyilatkozta Szűcs-Kis Alexandra. 

A beszélgetést, a Marketing Műhely két tagja, Polgár Petra, és Győri Kende vezette, akik ezáltal személyes tapasztalatot nyerhettek a moderátori és műsorvezetői feladatok terén. 

Az Influtalk célja nem volt más, mint bemutatni, mennyi munka van az influenszerkedésben, milyen kihívásokat, és lehetőségeket rejt a szakma, illetve milyen tanácsokkal, és tippekkel lássák el a véleményvezérség iránt érdeklődő hallgatókat.  

„Érdekes volt megismerni az influenszerek mindennapi életét, kihívásaikat, illetve az ügynökségekkel való együttmükődésüket. Betekintést nyerhettünk az életükbe, így sokkal emberközelibbé váltak a szemünkben, azzal, hogy őszintén beszéltek az értékrendjükről, munkásságukról, erősségükről, és nehézségeikről. Utóbbi külön személyesebbé tette a beszélgetést, hiszen megismerhettük, hogy az influenszerek élete sem fekete fehér.” – nyilatkozta az egyik résztvevő hallgató.  

Természetesen mindez interaktív módón történt, a közönség bevonásával, akik személyesen is feltehették kérdéseiket a témával kapcsolatosan, illetve lehetőség volt a Marketing Műhely instagram oldalán online is kérdezni.  

A verseny az eredményhirdetéssel zárult, ahol minden márkánál volt egy győztes csapat, akik a márkák képviselőitől értékes ajándékcsomagokat kaphattak.  

A Hisense győztes csapata, a Cuties, VIP meghívót kapott a szurkolói zónába, hiszen a Hisense, az idei Labdarugó Európa Bajnokság egyik szponzora. A meghívó mellett finom falatokkal, és koktélokkal várják a csapattagjait, akik így exkluzív környezetben élvezhetik a nyolcaddöntős meccsnézést.  

A megjelent márkák képviselőinek is érdekes tapasztalat volt az egyetemistákkal dolgozni, akik egyedi, és kreatív ötletekkel álltak elő.  

“Nagyon köszönjük a lehetőséget, nagyon jól éreztük magunkat. A csapatok nagyon ügyesen teljesítettek, mindenhol láthattunk egyedi, kreatív ötleteket. Tapasztalható volt az is, hogy több csapat megnézte a hivatalos felületeket, tájékozódott, és ennek mérten egy már szinte brand guide-ba illő, profi tartalmat készített. Biztosan állítható, hogy mindenki nagyon felkészült volt, hiszen minden csapat rendkívül igényes anyagot adott le” - mondta Kovács Kinga a Gorenje Hisense marketing menedzsere.  

A DiVino kereskedelmi vezetője, Szakács Gergő a következőket nyilatkozta a versenyről: “Öröm volt látni, hogy a jövő generációja, hogyan formálja saját képére a megadott briefeket. Némelyik csapat olyan minőségű munkát adott le, amit tapasztalt marketingesek is megirigyelnének. Hajrá, csak így tovább!”  

szerző: Polgár Petra

fotókredit: Budapesti Metropolitan Egyetem

süti beállítások módosítása